Интересът към шофьорските курсове за мотоциклети се повишава със затоплянето на времето. Съобразно годините на водача както и превозното средство, което се управлява тези категории се делят на няколко вида. Днес ще разгледаме тази, която дава право на лица, които са непълнолетни да шофират мотори, но такива с по-ниски показатели. Курсът е известен като категория А1 и наистина е доста популярен особено за младежите, които искат да се предвижват по-бързо и така не се налага да чакат градски транспорт. Тази категория е много подходяща за малките скутери и мотопеди, които са с работен обем на двигателя под 135 куб.см. Обучението преминава при следните обстоятелства. На първо място лицето, което желае да запише курс за мотоциклет трябва да има навършени 16 години. Държавата дава право при навършени 15 г и 9 месеца да се започне курса като презумпцията е докато преминава обучението курсиста вече да  е навършил годините, които му дават право да шофира. Мощността на скутерите и малките мотори не бива да надвишава 11 киловата, тъй като ако са по-мощни те ще преминат в следващата категория А2, а там условията са съвсем различни.категория а1

И така вече стана ясно, че лицата трябва да имат съответната възраст за да карат такъв мотоциклет. Освен това условие има и други като другото важно е наличието на основно образование. Често говорим за това, че е приоритетно водачите да имат елементарни познания, които се придобиват в основното образование. Да чета правилно, да пишат и да разбират написаното. Може и да ви звучи смешно, но на практика имайте предвид, че има доста млади хора, които са необразовани. Това е вид превантивна мярка на държавата да не позволява на лица, които реално не могат да се запознаят със Закона за движение по пътищата да придобиват свидетелство за правоуправление. Друг е въпроса, че мнозина дори карат без такова, като по този начин застрашават не само собствения си живот, но и този на останалите участници в движението.  Така, че вторият критерий е образованието и ако все още нямате такова то имайте предвид, че нито един инструктор или автошкола ще се съгласи да проведе такъв курс за мотоциклети и да рискува отнемане на лиценза си. Условие номер три е свързано с така наречената физическа годност. За да можете да шофирате мотоциклет, скутер или триколесно, което също отговаря на критериите за придобиване на тази категория шофьорски курсове трябва да сте преминали медицински прегледи, които да установят нивото на здравословното ви състояние. Лицата задължително трябва да са физически здрави и това се доказва именно с медицинско свидетелство, издадено от съответните лекари, задължително очен, ортопед и общо-практикуващ.

Ако сте изпълните следните три стъпки то на практика вече сте готови да се запишете на такъв курс за мотоциклет. При предоставянето на документи е записването ви имайте предвид, че автошколата ще ви изиска капаро, което да гарантира, че действително ще се запишете на курса. Обикновено цената на такъв курс е около 500 лв като инструкторите дават възможност да извършите плащане и на вноски.  Ако сте уточнили и финансовата част то е време да ви разкажем и ва какво се състои самото обучение.

Както при останалите курсове, касаещи възможността за правоуправление а моторно превозно средство, така и тук има два задължителни основни модула. Те са свързани първо с теоретичния материал и след това с практиката. При теорията курсистите преминават 40 часа теория, която включва опознаване на превозното средство и неговите характеристики, безопасно шофиране и регламентираните правила от Закона за движение по пътищата. Модула е изключително важен, тъй като той ще ви запознае с правилата, които трябва да спазвате като шофьори, ще ви даде насоки как да се пазите и как да избягвате инциденти. Часовете се провеждат в специализирани учебни центрове, които наподобяват училищна класна стая. Провеждащия обучението акцентира на най-важните неща като след приключването на материала се провежда вътрешен изпит. Много от курсистите не искат да си губят времето и директно искат да пристъпят към официалния тест. В повечето случаи обаче резултата е отрицателен и курсистите се налага да заплатят още един изпит, тъй като са скъсани на първия. Не подценявайте вътрешния тест и не го пропускайте, тъй като той ще ви даде насоки към това как да бъдете по-концентрирани и спокойни при официалния.шофьорски курс за мотоциклети

След преминаването и успешното взимане на теоретичния материал следва практиката. Реално една и съща е тенденцията при тези шофьорски курсове и отново практиката е свързана с обучение на полигон и интензивен трафик в града. При полигона важните маневри са не в потеглянето и спирането , а в това да се научи курсиста да овладява превозното средство. Тук става въпрос за двуколесно, с което трябва да запазите баланс, а за начинаещите е доста трудно. Много от кандидат мотористите свързват карането на мотор с това на велосипед, но в крайна сметка теглото на едното и другото нямат никаква съпоставка. Ето защо полигоновото обучение е много важно и задължително трябва да се овладеят тънкостите при изискуемите задължителни фигури. Едва след като инструктора прецени, че сте готови да шофирате в града се стига и до трафика, в който освен, че трябва да спазвате правилата за движение, да се съобразявате и с останалите участници в пътната обстановка – пешеходци, автомобили, велосипедисти и други. Практиката се състои в 20 часа и след тяхното приключване курсистите подлежат на изпит. Изпита е съобразен с материала, който са преминали курсистите при кормуването и не би следвало да ги затрудни. Според регламент времетраенето е около 20 минути като изпитващия установява дали бъдещия шофьор умее да се справя с фигурите, които са задължителни за този вид превозно средство, както и дали спазва правилата за безопасно движение в града и извън него. Не забравяйте, че освен умения са ви нужни и предпазно облекло и каска. Без тях няма да можете да си осигурите безопасно шофиране,а освен това ви грози и глоба, ако не ползвате такива.