Всеки реле регулатор за алтернатор има важна роля за оптималното функциониране на автомобила. Той е отговорен за поддържането на стабилно напрежение в електрическата система. Ако вашият реле регулатор за алтернатор се повреди, това може да доведе след себе си редица проблеми, които да засегнат нормалната работа на акумулатора и електрониката на автомобила. Всеки шофьор трябва да е в състояние да разпознава ранните знаци за неизправност, за да може своевременно да вземе мерки.
Симптоми за повреда на реле регулатор за алтернатор
Обърнете специално внимание ако на таблото светне предупредителната лампа за акумулатора. Ако срещате проблеми с акумулатора на автомобила си, много е възможно да се касае за повреда на релето. Бъдете особено бдителни ако акумулаторът не се зарежда правилно, поради което и често се разрежда. Ако след смяна на акумулатора с нов, продължавате да се сблъсквате с посочените проблеми, насочете се към професионална диагностика на релето.
Замерете напрежението на акумулатора с мултицет. При работещ двигател, то трябва да е между 13.8V и 14.5V, а ако не попада в тези граници, имайте предвид, че най-вероятно сте изправени пред проблем с реле-регулатора.
Друг знак за повреда на вашия реле регулатор за алтернатор може да бъде промяна в обичайната работа на фаровете или осветлението на таблото. Посетете механик също ако забележите, че радиото, бордовият компютър или други системи на автомобила ви работят нестабилно. Имайте предвид, че ако проблемът е сериозен, двигателят също може да започне да губи мощност или да гасне, така че не пренебрегвайте ранните белези за повреден реле регулатор за алтернатор.
Как да решим проблема?
Както посочихме по-горе, първият сигурен начин за диагностика е да проверите напрежението с мултицет. Ако то не попада в оптималните граници, ще се наложи вашият реле регулатор за алтернатор да бъде ремонтиран или подменен. Не оставяйте проблема да се задълбочи, тъй като стане ли аварията по-голяма, ще се наложи подмяна на целия алтернатор, което несъмнено ще е по-скъпо и трудно.
Най-лесния ход, който може да предприемете и сами, е да проверите клемите и връзките. Корозирали или разхлабени клеми може да създадат проблеми, така че е добре да бъдат внимателно огледани. Ако и след като ги затегнете проблемите продължават, най-добре е да посетите професионален механик, който да се заеме с ремонта.
Не отлагайте отстраняването на повредата!
Правилната диагностика и своевременна намеса на специалист ще ви спести време, средства, а и по-сериозни проблеми с автомобила и ще ви гарантира сигурно и безопасно шофиране. Не подценявайте знаците за повреда и обърнете внимание на автомобила си навреме!